Montreal, Canada

5 december 2022 - Montréal-Pierre Elliott Trudeau International Airport, Canada

Zondag 4 december 18.34 uur

ECFF22E6-D046-4723-9C1E-5B755FAA543C1C3DDC5E-B7AE-4C11-B82D-BF5E72E0763DD194E687-52D4-4B6B-9789-D79E20BB546B

Tussenstop in Canada! En ik ben kapot. Het is hier 18.34 uur, maar in Nederland is het nu 00.34 uur. De eerste vlucht ging goed, maar op Schiphol dikke stress. Bleek dus dat ik naast een visum voor de VS, ook een visum nodig had voor mijn tussenstop in Canada! Gelukkig goedgekomen en gratis priority gekregen van KLM zodat ik het zou redden, maar natuurlijk na deze situatie weer griepverschijnselen. Wat is dat toch met mij? Vreselijk. Alle tips zijn welkom hahah.

in Amsterdam kreeg ik te horen dat ik in Canada de koffer niet hoefde op te halen, deze zou ‘vanzelf’ naar het volgende vliegtuig gaan.
Toen ik in Canada aankwam ben ik dus gelijk naar de ‘connection flights’ gegaan, dus opnieuw door alle checks/douane etc. Op het ALLERlaatste moment word ik tegengehouden: ik moet mijn koffer zelf ophalen. Er was natuurlijk nog niet genoeg sensatie en stress kuch. 😉

Ik moest helemaal terug naar het begin. Gelukkig zijn alle Canadezen opvallend vriendelijk. “Holland? Memphis Depay?”

Maar er moest veel gebeuren hahha. Koffer ophalen, naar de check in, met koffers de trap op (ze kennen hier geen roltrap), inchecken bij de balie, koffer afgeven, opnieuw paspoortcontrole/douane, etc. Wat een drama. Maar ik ben bij de gate! Op naar San Diego!
Ik raad niemand een overstap in Canada aan!😂

F4C56071-654E-4FEE-B60B-88F3A0ADD4EB9B39C517-8482-4396-B0C4-B88C77B4019BF5E9DA96-A103-4007-AB8E-34DB776E40EF

1. Debora Krijgsman:
    5 december 2022
    En dat met een ontilbare koffer!😜 maar je doet het verder goed hoor! Trots!😀
  2. Henk:
    5 december 2022
    Gelukkig ben je straks op je bestemming eerst goed uitrusten op krachten komen dan komt het goed succes henk
  3. Maureen van der Sleen:
    Lieve Megan
    Nog even en dan denk je het was alles meer dan waard .Eindelijk op je bestemming aangekomen waar je maanden naar toe hebt geleefd.
    Succes xx
  4. Carla Meijerink:
    5 december 2022
    Wat een avontuur zeg! En wat zullen de mensen in Canada slank zijn zonder die roltrappen. 😆 Gelukkig maar dat je op tijd was. Succes op weg naar San Diego. 😘
  5. Annick:
    5 december 2022
    Ha Megan, terwijl ik jouw verslag lees is het inmiddels in Nederland 19.30 uur en ben jij denk ik net wakker geworden in San Diego na een hele lange reis. Heb een mooie tijd daar. We volgen je hier. Groetjes Erik en Annick